Pages

Wednesday 15 February 2012

Lumrah Tempat Kerja


Hai semua. Salam.!
First all, saya ingin berterus terang bahawasanya, I’m not good enough dalam penulisan. Walaupun saya memang berbangga subjek Bahasa Melayu saya dalam SPM 2004 adalah A1 ok, tapi mungkin kerana factor sudah-lama-meninggalkan-bangku-sekolah, segala ayat bombastic fantastic kau memang daboom kian ter’delete’ dari kotak ingatan. Pernah tau try buat novel, tapi hahahaha saja.hmm kesian… Sekian, mengarut!

Nama dia Spidey. Menyerah diri sebab tidak tahan gosip.haha!

Ok, back to the basic… Direct to the point… Phew spiking dowh! Macam ni bah, saya cuma terfikir tiba-tiba satu ayat ni tau, em pasal rakan sekerja. Mungkin ramai yang juga menghadapi situasi yang sama di tempat kerja. Saya sebagai insan yang banyak masa lapang hanya ingin meng’hitamputih’kan situasi tersebut dalam my blog yang buruk ni kann.ok saya faham juga tu. Biasalah dalam satu-satu komuniti tu memang macam-macam jenis manusia. Itu seronoknya hidup bermasyarakat J mungkin ada juga yang berpuak-puak. I mean, ada geng masing-masing yang tidak sebulu antara satu sama lain. Masing-masing mengumpat, masing-masing pun serba tidak kena. Kan..kan..kan…. Ada lagi tu yang bermuka-muka.cheii! :D saya seakan pemerhati sadja. Tidak mau masuk campur pun, tidak suka pun!tidak syiukk pun!!lalala…

Bagi saya mudah saja kaley.. Kalau kita sentiasa mau mengelak umpatan dan keji orang, sampai bila-bila pun kerja kita tidak pernah sempurna di mata golongan manusia itu. Yalah betul, sedangkan Nobody Is Perfect kan, apatah lagi kerja yang sememangnya dilakukan oleh somebody. Rasa sangat dayus kalau asyik mau kena jaga hati mereka-mereka itu kalau memang lumrahnya sifat manusia yang tidak pernah mahu berpuas hati. Ada yang tidak senang hidup kalau tu mulut tidak cakap yang baik-baik pasal orang lain. Ish ish ish..kann.. Aaaaahhh persetankan golongan manusia seperti itu! Eh, kurang ajar ka tu ayat? Bukan..maksud saya, pedulikan sadja mereka dengan labu-labunya.haha x kaitan.. X payah juga mau tunjuk baik yang seakan-akan menjadi mangsa keadaan kena cakap-cakap dibelakang semata-mata perasan diri sendiri baik dan meminta kesian sama orang lain. Yaiiiii..haha… Just do what you think right! Bilang orang putih. Buat saja lah apa yang diri sendiri rasa betul, rasa selesa, rasa ikhlas. “Ada aku kesah kena cakap-cakap” haaa gitewww~  Marilah kita sama-sama mengeluarkan cerita-cerita yang baik-baik saja di dunia.

Tapi kan, bagus juga la kadang-kadang. Yang ini positif dia sudah. Yalah, setiap sesuatu itu, ada juga pro dan kontranya, maka ada lah negative dan positifnya. Sekurang-kurangnya, kewujudan golongan manusia seperti itu telah mewarna-warnikan duniawi J Ok la tu…

Bye! *memang gagal bahagian penutup.lalala…*

No comments:

Post a Comment