Pages

Thursday 9 February 2012

Rindu Tempat Kerja Lama


Ya tiba-tiba saya rindu tempat kerja lama. Workmate di sana yang really sporting dan sapportive . Entahlah, kadang-kadang rasa menyesal pindah sini singgah dalam laman sesawang kepala otak ni. Tapi kita ambil yang positif la kan, sebab rasa itu pun datang kadang-kadang ja.huhu…

Tempat kerja lama, I mean tempat kerja sebelum pindah sini lah. Di sana lah 1st posting saya, di sanalah saya mula belajar tanggung diri sendiri *jauh pula aa dari keluarga*, di sanalah mula merasa pegang duit sendiri dan mula memboros, di sanalah saya mula belajar berdikari *tapi hujung-hujung minggu balik juga umah mak*, di sanalah saya belajar banyak perkara tentang kehidupan, di sana juga lah saya rasa kehidupan seperti saya dapat menonjolkan diri saya yang sebenar. Saya benar-benar menjadi diri saya sendiri dan persekitaran tu sangat-sangat selesa sebenarnya. Tempat kerja sekarang ni, x tau la mau kata apa =_= tapi bukan tempat kerja sini saya mau madahkan sekarang.hihi~

with my loyal friend yang maha mendengar, Tengku Rokiah!

Testing webcam laptop baru si kawan :)

Saya teringat tempat duduk saya di sana, saya teringat peranan-peranan yang yang saya pegang di sana, saya teringat rutin kerja harian yang saya kena buat di sana, time-time lepak with workmate di sana, saya rindu diorang Uya, Ati, Ojen, Daw, Kak Erni, Anti Celes, Anti Jebet, semuanya lahhh. saya suka semua itu sebenarnya J Rindu saat-saat memancing ramai-ramai, memasak ramai-ramai, makan ramai-ramai. Eh, semua tu dilakukan time office hour. Hebat! :D Rindu gurau senda, lawak jenaka, dengan diorang. Rindu mau mengeluarkan kegila-gilaan yang sedang membeku dalam stor otak saya sekarang ni. Aduduhhh~ Rindu dengan segala perancangan yang grand-grand dan mengujakan tapi tidak pernah pun mau laksanakan :D

Time Karnival Sukan Pend. Khas

Saya suka duduk belakang kereta mcm ni, Free Air.weuuu...

Rindu dengan ubahsuai bilik kerja saya di sana, sebab saya la orang pertama yang menduduki bilik kerja tu dari kosong-sekosong-kosongnya sehingga minta perabot itu-ini, susun sana-sini, hias kiri-kanan-atas-bawah. All by me! J Time itu, ruangan tersebut akulah yang punya. My privasi dan sangat selesa, hehe deko saya sendiri kenalah puji sendiri. Paling dirindui my ikan kap, si Kapi-Kapi. Teman saya di bilik kerja yang saya wish “Good Morning, Kapi-Kapi hensem. Sihat? Hari ini, saya mau buat itu-ini-itu-ini………” setiap hari. Maka, si Kapi-Kapi pun macam menunjukkan kegembiraan setiap kali nampak saya datang dengan berenang laju sambil mencium-cium dinding akuarium. *Padahal dia minta makan :D* Sebelum pulang, saya akan cakap dengan dia “Bye Kapi-Kapi, jumpa besok” and bagi dia sedikit dinner. Sayangnya saya dengan ikan itu yang dibeli dari tamu. Saya jaga Kapi-Kapi dari dia sebesar dua jari sampai sebesar tapak tangan. Terus terang, salah satu reason saya rasa keberatan meninggalkan tempat tu. Seminggu selepas saya pindah, Kapi-Kapi mati LLL Ok done with Kapi-Kapi, life goes on kannn… 

My last day here. Thanks Anti Lucia for the tempat pen yang kiut ;)

They masak-masak for my Majlis-Good-Bye-Jiera. Terharu sehhh :')

Love you all. Mmmmuahhh!!!

Now, saya dengan angin baru di tempat kerja sekarang J Just nothing much to say. At least, dapat pindah ni dekat dengan family. Mau berabis dulu berkepit sama si mama. Sudah kawin nanti, x dapat sudah buat mcm tu kan.huhu… And, at least, my finance ok sikit lepas pindah ni. Alhamdulillah J And saya masih in touch with my friends tempat kerja lama. Memori with you all tetaps di hati.chewah… And, hikmah disebaliknya ialah my life better. Walaupun, suasana agak kureng di sini, saya masih ada teman-teman dari tempat kerja lama untuk dihubungi dan mengadu. Ok ok nanti kontroversi :D

Kthxsalam.

LOL

No comments:

Post a Comment