Pages

Wednesday 23 May 2012

Mood Jiwang

  Assalamualaikum pembuka bicara, dari hati yang sedang lara, apa khabar dirimu di sana, terbayang-bayang saat berdua, berkongsi duka dan dan cerita gembira, janji-janji yang perlu dikota, aku menanti saatnya tiba, kau dan aku akan bersama, walaupun kini jauh di mata, sentiasa merindu padamu kanda, semoga dirimu begitu juga, inilah cinta kita cara kita.

Motif gambar?? Erm..nothing xD

Alahai lahhhh…. I tengah berjiwang ni xD
Pernah orang sekeliling bertanya, “kamu okei ka juga jarang berjumpa, jarang dating…” Whadda problem? Yeah, very the susah mau jumpa. Macam la berjauhan beribu batu kan, padahal dipisahkan oleh gunung Kimanis jew.hewhewhew~ TAKDA MASALAH..TAKDA MASALAH.. INSYA ALLAH TAKDA MASALAH J

Yang itu tidak apa lagi, seorang teman pernah bertanya yang lebih worst gittew tau.. Tapi sebelum tu, kitorang sembang-sembang kosong la. Then dia dapat tau our chinta tinggal jauh and jarang jumpa (sebulan sekali pun payah dowh!), on the spot berkerut seribu seratus sebelas dahinya..! Terkejut betul dia yah. Terus teman tu genggam my tangan and say “Geng, tidak boleh tu kau kasi biar berjauhan. Sooner or later, hubungan kamu tidak kemana. Please la, kau kena paksa dia untuk jumpa selalu…bla..bla..bla…” She talked too much-much, but wah menyimpang betul pandangan kami.hihi~ But I respect her because dia talked too much-much pun based on her experience of marriage. Alkisahnya itu jodohnya setakat disitu sayang.

Just ambil yang positif la. Berapa ramai pasangan lain yang jauh beribu-ribu batu pun, still juga cinta kasih sampai ke syurga. We should thanks to technology! Sekarang bukan zaman kirim surat cinta 2-3 minggu baru sampai. Boleh update setiap masa kalau mahu kan… Semuanya dari hati dan niat untuk mempertahankan sebuah perhubungan jarak jauh. Insya Allah kalau memang dia jodohnya yang sudah termaktub dalam la mahfuz, tidak akan kemana. Berdoa sentiasa semoga diteguhkan hatinya untuk sentiasa merindui. Dari rindu, wujudnya rasa sayang yang semakin menebal.hehehe….. Jiwang ko nyah memalam ni.. Okei tidur!

~~ maylaffoyu ~~

No comments:

Post a Comment