Pages

Monday 14 May 2012

My Mary Kay


Assalamualaikum. Entri kali ini mau cerita pasal Mary Kay. Hoh, apa tu? OK, ia merupakan sebuah syarikat produk kecantikan yang mempunyai strategi tersendiri dalam memperkenalkan produknya. Sangat menarik u’ol. Saya sendiri memasuki dunia Mary Kay kerana saya merupakan seorang Happy Customer Mary kay selama 2 tahun sebelum join la. Boleh dikatakan tiap-tiap bulan ada saja yang mau di’order’. Saya sangat setuju, produk ini sesuai dengan semua jenis kulit and masalah-masalah kulit muka. Then, I’m thinking “baik saya join”.hehe..

SO dengan berbekalkan RM180 for registration, saya dapat starter kit yang bernilai RM400++ termasuk beg cantik, beberapa produk, sample produk, business tools… *mak aiii, banyak kan!! Secara automatiknya saya telah menjadi Perunding Kecantikan Mary Kay di bawah Unit Auntie Aida. Terbaikk la Auntie :D Tapi kena ada ilmu di dada. As a New Beauty Consultant, saya harus attend kursus ESRS (Essential Step to Reach Success) selama dua hari. Kalau mau diceritakan betapa payahnya saya ingin mendaftarkan kursus tu di saat akhir *syukur ada Auntie Aida tolong*, dengan sesat lagi di Alam Mesra Kota Kinabalu tu *boleh-boleh uncle teksi tu kasi turun sembarangan, terpaksa saya menapak cari sendiri Mary Kay Centre tu tau. Kesian sungguh T_T*
Semasa kursus ESRS di KKTC, Alam Mesra

Maka, hadirlah saya di Kursus ESRS tu pada 17-18 November 2011. OK sepanjang kursus tu semua peserta diajar segala-galanya tentang Mary Kay termasuk Company Philosophy, Career Path, Goal Settings, Make-Up Skills, Selling Tips, Analysing Skin, Produk Knowledge, Business Management dan banyak lagi lah. Paling saya berminat dalam sesi pengenalan produk. Macam-macam la bah ditanya. Yalah, sebagai BC kena lah tau semua.. Dalam kursus tu peserta semua adalah sporting belaka, very friendly and nice. Mantops you girls, semua cantik-cantik semangat-semangat.
Pada hari kedua dan terakhir kursus tu, it is a graduation day.hihi~ Kitorang dapat sijil and pin ESRS yang melayakkan kitorang jadi Perunding Kecantikan Mary Kay. Dan yang paling best, kitorang dapat lagi baucer pembelian produk RM200. Fuhhhh!! Kena terus kekal aktif untuk mendapatkan lebih banyak produk percuma. Saya sendiri menjalankan bisnes ni secara part time dan Alhamdulillah, setakat ini masyukkkkk! Dan sememangnya saya aktif untuk kegunaan saya sendiri juga.hahahahahaha…

Lemme’ share my experience making SkinCare class – apa lagi kawan-kawan terdekat lah jadi mangsa. Memang seronok dapat share ilmu kecantikan dengan girly-girly :D then, seakan pakar pula rasanya bila dapat menganalisis jenis kulit muka and mengesyorkan formula produk mana yang sesuai. Baru perlahan-lahan saya memulakan langkah menganjurkan SkinCare Class kepada orang lain. DAN SkinCare Class saya yang pertama sahaja saya sudah dapat membuat pembelian sebanyaak RM600++. Syukur!
One of my SkinCare Class ^^

Then siapa-siapa yang berminat tentang Mary Kay, mau buat SkinCare Class ka (FREE FACIAL), mau join bisnes ka, mau order produk ka, mau tanya-tanya saja ka, kindly contact me J

No comments:

Post a Comment