Pages

Saturday 20 September 2014

Meet My BFF

Assalamualaikum.

Best pula tulis-tulis di blog ni kan. Walaupun tidak berapa mau ada follower sangat. Haha! Malas mau belajar cara-cara dapatkan follower. Macam complicated betul. Biar lah...

Today is I kat hometown yang di Keningau. So we have plan something with my BFF yang sorang ni. Hanging out! Me is melepaskan bosan diri ini di tempat baru yang belum berapa mau ada kawan sangat. Kesian... Jadi apa lagi. Bila sudah sampai Keningau, "Meng, pick up. Let's go out!"

So, what am I doing today...
Peluk kiss baby Yeyye, and babai her. Tinggal dengan nenek and aki dulu sekejap ya. Memeng is coming.
Then, 1st destination is bengkel. Derh!! Servis kereta dia dulu. 1jam lebih kereta dia kena kelentung kelentang, sesi curhat antara kami telah berlaku bersaksikan sparepart-sparepart kereta bertempiaran. Owh well, what else BFF do kan... Of course curhat and support each other.
Jam tu memang sudah lapar. Selesai urus kereta, terjah Restoren Rahmat. Pekena roti telur dan teh tarik and sambung curhat. Nyummy!
Lepas tu, the main point is, facial..! Aku dah cakap dah bulan tua. Tapi memandangkan sudah lama aku tidak facial dan ini saja time yang best sebab dapat facial berteman, so biarlah koyak poket I. Hewhewhew!

Brenda Beauty Centre. Gambar ini sengaja aku ambil sementara tunggu Memeng sebab aku ambil pakej paling murah dan siap duluan. Sudah cakap, poket koyak. Kahkahkah! Memeng is buat treatment facial memandangkan lagi 5 bulan akan bertukar title ke 'Puan'. Amboi, patutlah iya-iya dia bawa facial.

Next, we all pergi Keningau Mall sebab I am looking for set buaian untuk baby Yeyye. Dulu memang niat tidak mau guna ayunan tu. Akhirnya mengalah juga bila aku terpaksa bekerja dan yang jaga Yeyye tidak berapa mau larat sangat. Bila balik Keningau, terpaksa juga standbykan satu di sini. Kesian juga my mama kena jaga Yeyye bila aku pergi kelas nanti. Sampai seharian pula tu. Bukan apa, aku dan husband ni jenis yang suka berjalan. Dengan itu, kemana kami pergi aku tetap akan bawa Yeyye sekali. Gila mau kasi tinggal?! Kan payah kalau nanti bergantung sangat dengan ayunan.
Lepas tu, we all jalan pusing-pusing area sana ja. Apa la yang mau di window-shopping-kan di Keningau ni kan. Ahaha!
Lepas tu singgah Beshi Mart. Beli barang-barang dapur sikit. Yang membeli tu Memeng. Aku beli bread ja, boleh bikin breakfast sefamily esok pagi. Bulan tua kan. Hehe.
Lepas tu, balik. Jumpa Yeyye. Alahai rindunyaaa...
Itu saja. Tidak menarik pun. Rugi ka kamu baca? Hahaha sorry!

We all on the way pulang. 
She is my best friend since form 4. We're getting close after terlibat satu program sekolah pergi Melaka. Sudah kami dua ja wakil dari Keningau ke sana time tu, kena la bonding. Rupanya chemistry antara kami ada. Hihi. Walaupun form 4 tu kami sekelas, lepas program tu baru rapat until now and forever. Insya Allah.
She is kind person, funny, honest, friendly, loyal, agak talkative, amat protective, dan daebak. Dulu dia agak berisi, sekarang ada fight kurus kami. Kami selalu fight markah Bahasa Melayu dan Pengajian Am, tapi selalunya aku menang. Kalau dulu dia jadi Garfield, aku jadi Odey. Dia suka buli aku (buli manja), tapi kalau orang lain yang buli aku, dia marah orang tu. Kalau dulu aku jenis pemalu gila, tapi always rasa selamat bila dia ada. Sebab kami kawan, tiba-tiba aku jadi confident with myself.
Kalau dulu dia ketara kasar, kawan dengan aku dia sudah pandai control ayu. Tapi silap gertak, kasarnya keluar juga. Kalau dulu lagaknya macam samseng, kawan dengan aku dia jadi agak beriman sikit. Hoho.

Dedicate to Memeng, I love you.




No comments:

Post a Comment